dimecres, 30 d’abril del 2008

ROMA
















De Roma tinc material fotogràfic com per fer un bloc exclusivament sobre ella.En quatre dies vaig fer unes mil fotos. O sigui que per no atavalar-vos, i jo tampoc, us les anirè donant de mica en mica, quan em senti inspirat...
A Roma hi vaig fer cap perquè allí estpa fent l'Eramus en Lluís Alejandre, col·lega meu d'arquitectura, de Tarragona, i que a l'estiu vam passar de ser coneguts a ser amics gràcies al curs intensiu d'italià que vam fer al Juliol. Encara recordo que no estava massa convençut d'anar a Roma. Jo ja que ja hi havia estat li parlava meravelles d'aquesta ciutat, de la seva bellesa inmensa. Al final m'ha donat la raó. Ens vam dir que un cop d'Erasmus ens veuriem. Jo he estat el primer a fer la visita, i en teoria ell ara me l'hauria de tornar a Ferrara. És el que té l'Erasmus, que cala porfitar i anar a veure altres eramus a veure com es viu allà l'experiència.
Doncs giarebé d'un dia per l'altre vaig decidir agafar bitllets i cap a la capital s'ha dit. Del dijous 10 abril fins al dilluns 14, tot i que després vaig allargar fins el 15. A més, gairebé tots els eramus de Ferrara anaven de viatge a alguna banda. Molts a Sicília, d'altres escampats per la geografia europea...
Quatre hores en tren i ja sóc a Roma Termini, estació immensa al centre de Roma, l'estació més concorreguda d'Itàlia, nus ferroviari i de transport públic. Seguint les indicacions donades, autobus cap a Monteverde.
Il quartiere di Monteverde és un barri no molt a les afores, ben comunicat amb el tramvia. Amb personalitat pròpia, molt verda, situat en un dels molts turons de Roma, on cada edificis té jardí propi. És el barri del director italià Nani Moretti. Me l'imagino passejant amb la seva mítica vespa de Caro Diario pels carrers on viuen en Lluís; en Rubén de Barcelona i també de la meva facultat, una italiana de la Puglia, i una parella de novios xinesos molt divertits.
Doncs allí em vaig encavir en una mini habitació de convidats, i a viure Roma. el primer i el penúltim dia vaig fer tombs jo sol, ja que ells tenien feina i classes, i a més com que ja sé que és rebre visites, ja li vaig dir que jo sol veuria les coses que ja estava avorrit de veure i el cap de setmana aniriem a veure coses que ells encara no haguèssin vist. Perfecte per tots.
Vam cuinar, vaig practicar molt d'italià (és el que té viure amb gent que només t'entén en aquesta llengua) amb el meu marcat accent del Nord que es veu que pels romans tinc. En una taquilla mentres comprava bitllets em van preguntar si era de Bologna. Ja veus....
M'ho vaig passar molt bé, xerrar i riure molt, passejar amunt i avall. Gràcies per tots xiquets. I Visca Tarragona!!!